Saturday, November 18, 2006

Stoner Rock

Ha estat un dels grans moviments en la musica rock de finals del segle passat. Heredant el so de bandes de metall dels 70 com Black Sabbath, amb riffs poderosos i atmosferes molt carregades, no han tingut mai la repercusió d'altres moviments propers, com el grunge. Bandes com Fu Manchu, Unida y Hermano (ex-membres de Kyuss),Orange Goblin, Spirit Caravan, o els més reconeguts Queen of the Stone Age (ex-membres de Kyuss) formen part d´aquest univers conegut també per desert rock. Alguns també col.loquen dins d´aquest sac els grandiosos Monster Magnet, tot i que jo no estic molt d´acord.


És més o menys reconegut que els pares d´aquest moviment i per a mi la millor banda stoner rock, són els Kyuss. Amb quatre discs impressionants com són: "Wretch", "Blues for the red sun", "Sky Valley" i "...and the circus leaves town" han sigut referència per aquest moviment. Sobre l´any 92 vaig comprar-me el disc Blues for the red sun en la secció de CDs d´oferta. És el que té no sé un grup de masses (gràcies per a mi que en aquell temps no tenia molts diners). No recordo que vaig pagar però probablement molt menys del que realment val aquest disc.

Des d´aquí el meu homenatge a aquesta banda. Us deixo el link al seu video Demon Cleaner del disc Sky Valley.




Salut




No comments: